Inarin kunnan hanke koltansaamen kielen ja kulttuurin edistämiseksi käynnistyy- projektipäälliköksi Mari Gauriloff

21.10.2024

Mari Gauriloff on aloittanut 23.9.20204 Inarin kunnan People Cross The Borders -hankkeen projektipäällikkönä Suomen ja Norjan alueella Sör-Varangerin kunnan kanssa tehtävässä yhteishankkeessa koltansaamen kielen ja kulttuurin edistämiseksi.

Gauriloff on toiminut saamelaiskulttuurin eri tehtävissä noin kymmenen vuoden ajan pääkaupunkiseudulla ja Inarin kunnan saamelaisalueella. Hän on Kolttakulttuurisäätiön pitkäaikainen asiamies ja kolttasaamelaisen taidekollektiivi Suõnn ry:n perustajajäsen ja puheenjohtaja. Hallinnollisen kokemuksen lisäksi Gauriloffilla on vahva projekti- ja hankejohtamisen tausta sekä tuntemus saamelaiskulttuurin kentästä ja sen rakenteista etenkin Suomessa, mutta myös rajat ylittävästä näkökulmasta. Koulutukseltaan Gauriloff on graafisen viestinnän amk-artenomi.

People Cross The Borders -hankkeen päätavoitteena on vahvistaa kolttasaamelaista kieli- ja kulttuuriympäristöä rajan yli ja luoda yhteinen kielikäyttöareena Norjassa ja Suomessa asuville kolttasaamelaisille. Projekti rakentaa elinvoimaisen rajat ylittävän kieli- ja kulttuuriyhteisön, joka edistää hyvinvointia, sosiaalista yhteenkuuluvuutta alueella ja tekee siitä entistä paremmin linkittyvän monilla eri tasoilla. Projektin tavoittelema laadullinen muutos on positiivisen asenteen siirtyminen kolttasaamelaista kieltä ja kulttuuria kohtaan, ja kielen oppimisen tuen ja motivaation mahdollistaminen eri tasoilla. Projekti lisää kolttasaamelaisen kielen ja kulttuurin näkyvyyttä laajemmassa mittakaavassa, kutsuen laajempia yleisöjä tutustumaan siihen. Hankeaika on 1.9.2024-31.8.2026. Hankekumppanina toimii Sör-Varangerin kunta Norjassa. Hanketta rahoittaa Interreg Aurora -ohjelma.

Lisätietoja:

Mari Gauriloff
People Cross The Borders -hankkeen projektipäällikkö
Inarin kunta
mari.gauriloff@inari.fi

Ilkka Korhonen
Sivistysjohtaja
Inarin kunta
ilkka.korhonen@inari.fi
p. 0400 131 231

Aanar kååʹdd haʹŋǩǩõs nuõrttsääʹmǩiõl da kulttuur õõuʹdeem diõtt jåttai – projeʹkttjååʹđteeʹjen vaʹlljuum Mari Gauriloff

Mari Gauriloff lij alttääm 23.9.20204 Aanar kååʹdd Oummu rââst raaji -haʹŋǩǩõõzz (People Cross The Borders -haʹŋǩǩõs) projeʹkttjååʹđteeʹjen Lääʹdd da Taarr vuuʹdest Sör-Varanger kooʹddin tuejjuum õhttsaž haʹŋǩǩõõzzâst nuõrttsääʹmǩiõl da kulttuur õõuʹdeem diõtt.

Gauriloff lij toiʹmmjam sääʹmkulttuur jeeʹres tuâjain nuʹt lååi eeʹjj ääiʹj väʹlddgååradvuuʹdest da Aanar kååʹdd sääʹmvuuʹdest. Son lij Sääʹmkulttuurfoond kuʹǩesäiggsaž äʹššooumaž da sääʹm čeäppõskollektiiv Suõnn rõ vuâđđeeivuäzzlaž da saaǥǥjååʹđteei. Vaaldšmallaš haʹrjjnem lââʹssen Gaurilooffâst lij raavâs projeʹktt- da haʹŋǩǩõsjååʹđtem tuâǥǥaž di son tåbdd sääʹmkulttuur ǩeeʹdd da tõn raajõõzzid aainâs Lääʹddjânnmest, leša nuʹt še rââst raaji vuällai ǩiõččâmkuuʹlmest. Škooultõõzzâs peäʹlest Gauriloff lij graaflaž saaǥǥtõõzz äõš-artenoom (amk-artenoom).

Oummu rââst raaji -haʹŋǩǩõõzz väʹlddtäävtõsân lij ravsmâʹtted sääʹm ǩiõll- da kulttuurpirrõõzz rââst raaj da raajjâd õhttsaž ǩiõllââʹnnemareena Taarrjânnmest da Lääʹddjânnmest jälsteei nuõrttsäʹmmlaid. Projeʹktt rääjj jieʹllemviõkksa rââst raaʹji vuällai ǩiõll- da kulttuurõõutstõõzz, kååʹtt veekk õõudårra pueʹrrvââjjmõõžž, sosiaalʼlaž õʹhttekuullâmvuõđ vuuʹdest da tuejjad tõn ääiʹjbuužž pueʹrben liiŋktõõvvjen määŋg jeeʹres tääʹzzest. Projeeʹkt tääʹvtõõllâm muuttâs lij positiivlaž šiõttõõttmõõžž serddjummuš nuõrttsääʹmǩiõl da kulttuur årra, da ǩiõl mättjem tuärj da motivaatio vueiʹtlvâsttmõš jeeʹres taaʹzzin. Projeʹktt lââʹzzat nuõrttsääʹmǩiõl da kulttuur kuâsttjummuš veiddsab mettkääʹvest, kååččeeʹl oummid tobdstõõttâd tõõzz veiddsubun. Haʹŋǩǩõsäiʹǧǧ lij 1.9.2024-31.8.2026. Haʹŋǩǩõskueiʹmmen toiʹmmai Sör-Varanger kåʹdd Taarrjânnmest. Haʹŋǩǩõõzz teäggat Interreg Aurora -programm.

Lââʹssteâđ:

Mari Gauriloff
Oummu rââst raaji -haʹŋǩǩõõzz (People Cross The Borders -haʹŋǩǩõs)
projeʹkttjååʹđteei
Aanar kåʹdd